Superflori / Un marketplace pentru florării
2020 a fost anul în care mulți antreprenori au reușit să supraviețuiesca datorită livrărilor de produse la domiciliu.
Un marketplace online este un model de business care a pătruns în România proeminent prin anii 2015. Sunt destule opțiuni pe piața autohtonă atât pentru horeca cât și pentru produsele generale pe care le găsiți în orice mall.
Superflori este un marketplace destinat în exclusivitate florăriilor. Acum când scriem acest articol această platformă este unica de acest fel din România.
Provocarile în a dezvolta o florarie online cu marketplace.
Problemele principale care au trebuit rezolvate în dezvoltarea acestui website sunt următoarele.
- Posibilitatea fiecărei florarii în parte de a-și încasa independent banii pentru comenzile livrate în mod automat. Acest lucru trebuie realizat fără o firmă intermediară (impozit pe profit, TVA, bătăi de cap).
- Restrângerea localității sau județului de livrare independent, în funcție de poziționarea geografică a tuturor florăriilor din marketplace.
- Posibilitatea fiecărei florării de a-și gestiona propriul magazin. Aici vorbim de stocul florilor, prețurile, comenzile și nu în ultimul rând posibilitatea de a închide florăria instant sau programat.
- O navigație coerentă, extrem de ușor de folosit.
- Scalabilitate.
Posibilitatea de e extinde micile afaceri.
Superflori oferă posibilitatea florăriilor creative din România de a vinde sub același acoperiș. Asta înseamnă utilizare de resurse SEO puternice disponibile imediat.
Oferă posibilitatea clienților de a trimite flori cu livrare la domiciliu în România fără a utiliza servicii de curierat care nu sunt potrivite pentru livrarea produsele delicate și extrem de perisabile cum sunt florile.
Clienții știu ce florărie se va ocupa de comandă. Comanda va fi procesată, construită și livrată de aceeași florărie. Clienții au posibilitatea în orice moment de a contacta florăria aleasă direct printr-un formular, email sau telefonic.
Implementare rapidă a contului în marketplace.
În funcție de disponibilitatea florăriei durata de la aplicare a cererei până la avea o florărie funcțională poate fi mai scurtă de 7 zile.
Acceptarea cererii depinde de o serie de factori, în acest marketplace florăriile vor trebui să aibă un standard de calitate și o capacitate medie spre mare de producție buchete și aranjamente.
Implementarea se poate face în funcție de necesitățile florăriei. Livrarea la domiciliu se poate face doar in localitatea de domiciliu sau în tot județul de reședință. Pot fi adăugate costuri de livrare personalizate pentru fiecare florărie din marketplace in parte.
Acces imediat la clienți.
Diferența față de un marketplace destinat restaurantelor este poziționarea acestui website în rezultatele motoarelor de căutare pentru cuvinte cheie specifice livrării de flori la domiciliu. Superflori va primi de asemenea trafic relevant direct.
Beneficii evidente: pe lângă consolidarea reputației florăriei în mediul online aceasta poate începe a vinde imediat, fără costuri și efort inițial.
O privire amănunțită asupra platformei SUPERFLORI.
Interfață supusă condițiilor.
Fiecare județ are propria interfață de navigare. De exemplu, o dată accesată secțiunea București potențialul client are la dispoziție doar buchetele și aranjamentele ce sunt disponibile cu livrare în municipiul București.
În orice moment utilizatorul poate naviga într-o altă secțiune a platformei selectând o altă reședință de județ. Condițiile sunt extinse inclusiv în pagina cu datele livrării pentru a crea o experiență unică pentru fiecare utilizator în parte.
Panou pentru gestionarea comenzilor și a stocului.
Fiecare cont de florărie din marketplace are propriul panou de control în care poate gestiona comenzile sau stocul de buchete și aranjamente.
Panoul de control conține toate informațiile cu privire la datele unei comenzi. Aspecte precum numele destinatarei, mesajul felicitării sau data și intervalul orar de livrare sunt afișate în prim plan. În felul acesta pe lângă email-ul cu datele comenzii florarul are la dispoziție un instrument puternic care îi este de ajutor mai ales în perioadele din an foarte aglomerate.
Plata cu cardul adaptivă.
Când un client plasează o comandă cu cardul plata este direcționată automat către florăria care va livra florile. Practic fiecare florărie va avea propriul magazin online și va încasa plățile online independent. Totodată responsabilitatea privind o eventuală rambursare a unei comenzi revine aceleiași florării. Va fi emisă o singură factură fiscală către client ce conține totalul sumei bunurilor comandate.
Calitatea imaginilor pusă pe primul loc.
Mai presus de orice calitatea imaginilor este pusă pe primul loc. Imaginile de produs ale buchetelor și ale aranjamentelor beneficiază de rezoluție mare cu un echilibru, care tinde către perfecțiune, între gradul de compresie și calitate.
Dezvoltare continuă.
Dacă deții o florărie online știi care sunt provocările și costurile de gestionare.
Florăriile din marketplace beneficiază de o platformă ce este dezvoltată continuu atât în mediul online cât și în cel offline. Astfel povara de a monitoriza o florăria online, de a adăuga conținut și nu în ultimul rând de a face publicitate revine platformei.
Totodată, în mod natural, unele dintre florăriile din marketplace promovează intens Superflori atât în social media cât și pe site-urile proprii. Drept urmare, în mod direct și celelalte florării vor beneficia de acest aport care nu este de neglijat. Această promovare a florăriilor este și un vot de încredere acordat acestei comunități ce este în continuă expansiune.
Brand awareness.
Acesta nu este doar un slogan, marca florăriei va primi un boost organic de vizibilitate atât în motoarele de căutare, prin trafic direct pe site cât și în mediile sociale precum Instagram, Facebook sau Likedin. Totodată marca florăriei tale va fi asociată cu celelalte florării partenere în marketplace.
Oportunități noi pentru florării.
Prezența în platformă poate deschide noi oportunități pe care te lăsăm singur să le descoperi ;).
Nu în ultimul rând scalabilitate.
Superflori este un marketplace scalabil.
Platforma poate gestiona cu succes un număr nelimitat de produse și conturi de florărie. Totul depinzând de resursele de găzduire care sunt alocate. În prezent acestea sunt alocate dinamic, ele putând fi mărite în decurs de câteva minute în funcție de cerințe precum afluxul de vizitatori și mai ales numărul de comenzi primite într-un interval de timp dat.
Dacă deții o florărie cu un grad mare de calitate și capacitate de producție echipa Superflori îți așteaptă cu drag intenția de a face parte din comunitate.